محل لوگو

جاذبه های گردشگری کوش آداسی


جاذبه های گردشگری کوش آداسی

 

کوش آداسی بعنوان بهترین مقاصد مدیترانه ای برای کشتی های کروز در ترکیه به شهرت خاصی رسیده است و این شهر بندرگاهی، به دلیل دارا بودن خورشید، دریا و تعطیلات سرگرم کننده توانسته به محبوبیت زیادی برسد. همچنین کوش آداسی به علت داشتن مراکز خرید عالی و مرقون به صرفه و سرگرمی های پر جنب و جوش و مفرحی که دارد شناخته می شود و همچنین این شهر در چند دهه اخیر تبدیل به مقصد مورد علاقه گردشگران اروپایی برای تعطیلات شده و در ضمن هتل های متنوع و زیبایی در نزدیکی سواحل شهر قرار دارند که این سواحل، در فصل اوج گردشگری بسیار شلوغ و مملو از توریست هستند. اما کوش آداسی تنها برای افرادب که عاشق سواحل هستند نیست، چرا که در نزدیکی این شهر جاذبه هایی عظیم و تاریخی مانند شهر قدیمی پریه نه (Priene) و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک (Dilek) وجود دارند که درست مکان هایی هستند که همگان را شیفته خود می کند .

همچنین کوش ‌آداسی با دیدنی‌ های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌ های کاج کناره‌ دریا، برای خود مردم این مقصد هم شهری ییلاقی و تفریحی محسوب می شود و از جای جای ترکیه برای گذراندن تعطیلات به این جا سفر می کنند و اینکه تابستان‌ های گرم و آفتابی و زمستان‌ های معتدل و بارانی، همگی دلیل بر سفر به کوش ‌آداسی، هر موقع از سال می باشد چرا که جذابیت‌ های خودش را در تمامی فصل حفظ می کند؛ ولی با تمام این‌ توصیفات، بهار این شهر با وجود گل ‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرامش بخشش و خیابان ‌هایی که پر از گل ‌کاری ‌هستند، چیز دیگری است ؛ قصد داریم در ادامه به جاهای دیدنی و پرطرفدار توریستی این شهر بپردازیم، پس همراهمان باشید.

 

کوش آداسی بعنوان بهترین مقاصد مدیترانه ای برای کشتی های کروز در ترکیه به شهرت خاصی رسیده است و این شهر بندرگاهی، به دلیل دارا بودن خورشید، دریا و تعطیلات سرگرم کننده توانسته به محبوبیت زیادی برسد

 

جاهای دیدنی کوش آداسی

جزیره مسحور کننده کوش آداسی که امروز می خواهیم درباره جاذبه های آن با شما صحبت کنیم، پر است از شگفتی های زیبا و دیدنی که بدون شک مقصد هر گردشگری بعد از استانبول، بازدید از جاذبه های گردشگری کوش آداسی را در برنامه خود قرار می دهد، کوش آداسی زیبا که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه ‌جزیره ‌ی دیلک همسایه‌ است، از همه مهمتر هم در کانون مراکز مهم گردشگری می باشد.

 

جزیره کبوتر | Guvercin Ada

در نزدیکی کوش‌ آداسی، گذرگاهی 350 متری شما را به جزیره‌ جذاب و دوست داشتنی کبوتر میرساند که در آن بقایای یک قلعه‌ بیزانسی متعلق به قرن سیزدهم میلادی روی صخره ‌های سنگی وجود دارد که زیبایی این مکان را دوچندان کرده است. لازم به ذکر است که دیوار و برج و باروی این جزیره که تقریبا اطراف آن را محاصره کرده است، بعدها در حدود قرن 190میلادی به این قلعه اضافه گردید. همچنین جزیره‌ کبوتر یکی از مناسب ترین جاها برای پیاده ‌روی کنار ساحل در کوش آداسی محسوب می شود و در آن کافه‌ های قدیمی و بامزه ای هم در طیف گسترده ای وجود دارد. در اینجا شما این امکان را دارید که عصری زیبا و به یاد ماندنی را تجربه کنید و به تماشای غروب زیبای آن بنشینید.

 

جزیره کبوتر

 

ویرانه های Priene

ویرانه ‌های شهر هلیستی Priene یکی دیگر از جاذبه های این شهر است که توسط مناظر بسیار زیبای کوهستانی احاطه گردیده و توانسته منظره‌ ای بسیار عالی جهت عکس برداری بسازد. همچنین این بندر تاریخی مابین سال ‌های 300 الی 40 قبل از میلاد مسیح در روزهای اوج خود باقی ماند، یعنی درست زمانی که لنگرگاه ‌های آن پر از تاجران و معاملات تجاری بوده و اینکه مسدود شدن رودخانه‌ Meander با لجن و گل و لای، علت اصلی و مهم ویرانی شهر گردید و با گذشت زمان یعنی در قرن دوم میلادی بود که Priene متروکه و خالی از سکنه شد و حالا اصلی ترین جاذبه‌ این منطقه " معبد آتنا " است که معماری آن به سبک کلاسیک یونان طراحی شده و اینجا تئاتر 6500 نفری هم در دل خود داشته که به‌ خوبی حفظ و نگهداری شده است. بطور کلی Priene یک روز فوق ‌العاده ‌ای را برای شما می سازد، مخصوصا اگر در کنار آن از میلتوس (Miletus) هم بازدید نمایید.

 

ویرانه های Priene

 

پارک ملی دلتای آیدین | Aydin Delta National Park

بهترین جاذبه گردشگری کوش آداسی که شما باید از آن بازدید کنید همین پارک خیال انگیز است، بیایید شما را با یکی از زیباترین پارک های این جزیره یعنی " پارک ملی دلتای آیدین " که به آن " بیوک مندرس " نیز می گویند، آشنا سازیم. در ابتدا بدانید که تمامی عوامل طبیعی و جغرافیایی اعم از نئولوژیک و بیولوژیک به خوبی دست در دست هم داده اند تا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و بکر را نه تنها در بین مکان های توریستی کوش آداسی بلکه در سراسر کشور ترکیه به وجود آوردند. این پارک مسحور کننده در بین 2 منطقه سکه و کوش آداسی جای خوش کرده است. نکته مهم و جالبی در خصوص این پارک وجود دارد و این است که این پارک از سمت مردم بسیار مقدس بوده و قدمتش به قرن های هشتم و نهم میلادی میرسد. بی شک از بهترین جاذبه های طبیعی این شهر همین پارک است که سالانه در آن کنفدراسیون های علمی بسیاری برگزار می شود.

 

پارک ملی دلتای آیدین

 

دیدایما | Didyma

این مکان در اصل مرکز مذهبی در دوران هلنیست بوده و معبد دیدایما که از معروفترین معابد آن دوران شناخته می شد، در این منطقه قرار دارد که بعنوان دومین معبد بزرگ جهان باستان نامبرده می شود و نیز در این جا هنوز هم ستون‌ های بلند معبد آپولو که زمانی تعداد آن‌ ها تنها 122 ستون بوده، قد برافراشته ‌اند و در اصل می‌ توان آنها را یکی از بهترین نمونه ‌های معابد یونانی در ترکیه نام برد که با دقت و به خوبی حفظ شده اند و در ادامه بدانید که معبد دیدایما در دنیای کلاسیک باستان، از اهمیت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است و می ‌توان گفت بعد از معبد دلفی، جزو اصلی ترین و مهمترین معبد آن دوران محسوب می شود و همچنین در دوران حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر آیین او به مسیحیت بود که دیدایما اهمیت پیشین خود را بطور کامل از دست داد.

 

دیدایما

 

شبه جزیره دیلک | Dilek

شبه جزیره‌ دیلک یکی از زیباترین مناطق طبیعی شهر و پر از مناظر باشکوه کوهستانی و چشم‌اندازهای ساحلی شگفت انگیز است و در ضمن این شبه جزیره، در اصل یک پارک ملی می باشد که در 26 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد که می‌ تواند روزی استثنایی و پر از آرامش را برایتان بسازد و شما در این شبه جزیره، چندین ساحل برای شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب مواجه خواهید بود که از ویژه ترین آن‌ ها می ‌توان به ساحل آیدینلیک (Aydinlik) و کاراسو کویو (Karasu Koyu) اشاره نمود و در کنار اینها غار زئوس (Zeus Magarasi) از پرطرفدارترین جاذبه‌ های گردشگری این منطقه هم بشمار می رود که فرصتی عالی برای پیاده ‌روی در مسیرهای جنگلی آن می باشد و اینجا درست همان جایی است که بازدید کنندگان عاشق طبیعت باید آن را ببینند تا از مناظر طبیعی بکر و شگفت ‌انگیزش لذت ببرند و از شلوغی شهر و هیاهوی آن به دور شوند.

 

شبه جزیره دیلک

 

سواحل کوش آداسی

در کل ترکیه، کوش‌ آداسی به سواحل شنی و صخره‌ ایش معروف می باشد که همگان را عاشق و شیفته زیبایی خود می کند. سواحل محصور کننده کوش ‌آداسی یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش ‌های آبی اعم از شنا، غواصی و اسکی روی آب محسوب می شود.

 

سواحل کوش آداسی

 

شهر افسوس و خانه مریم | Ephesus kusadasi

افسوس در اصل بازمانده ‌های شهری چندین‌ هزار ساله از امپراطوری رُم شرقی می باشد که در بین ازمیر و کوش ‌آداسی قرار دارد و رفتن به این منطقه از هر دو شهر گفته شده میسر است. البته خیلی ها با تور افسوس همراه می شوند که این تور به صورت یک روزه می باشد و از صبح تا بعد از ظهر زمان خواهد برد و ناهار را هم در یکی از رستوران‌ های محلی سرو میشود. همچنین این را هم بدانید که قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ ای قدیمی هست که حضرت مریم 10 سال آخر عمرشان را آنجا سپری کرده اند و امروزه تبدیل به یک زیارتگاه برای عموم شده است. شما لاقه مندان این امکان را دارید که بر روی دیوارهای بیرون خانه، شمع روشن کنید یا از چشمه‌ آرزوها بنوشید و دعا کنید. در کنار اینها شهر زیبای افسوس با ستون‌ های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌ تئاتر و دروازه‌ های شهر مزین شده است. ضمنا کوه ‌های شمال این شهر تاریخی، جایی است که می‌ گویند اصحاب‌ کهف در غاری در دامنه‌ کوه، نزدیک به 200 سال آرامیده بودند. در آخر افسوس یکی از بهترین جاذبه های کوش آداسی است.

 

شهر افسوس و خانه مریم

 

روستای کیرازلی | Kirazli Kusadasi

روستای کیرازلی با نام " دهکده گیلاس " مشهور شده است و شما از کوش آداسی می توانید با دولموش به این روستا برسید و در رستوران های آن از طعم غذاهای سنتی ترکی با محصولات ارگانیک کلی لذت ببرید و در ضمن در ماه ژوئن جشنواره گیلاس همراه با رقص سنتی و غرفه های صنایع دستی که برگزار می شود می تواند بهترین گزینه برای شما جهت گذراندن تعطیلاتتان باشد.

 

روستای کیرازلی

 

ساحل بانوان کوش آداسی | Kadınlar Denizi Kusadasi

این ساحل در یکی از زیباترین و طولانی ‌ترین نوار ساحلی درست در فاصله 2 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته شده که جاذبه هایی همچون پیاده ‌روی کنار ساحل، آفتاب گرفتن و آرامش توصیف ناپذیر و بی ‌نظیر این ساحل و .. شما را به وجد می آورد، این همه زیبایی کمترین لذت ‌هایی است که می‌ توانید تجربه اش کنید. این ساحل در اصل یکی از بهترین جاهای دیدنی برای شما در سفر با تور کوش آداسی می باشد. همچنین از تیر ماه تا مهر ماه بهترین زمان برای گذراندن روزها و شب ها کنار ساحل بانوان برای شماست و این بازه زمانی آنقدر این ساحل ممل از توریست و گردشگر است که تقریبا جای سوزن انداختن در آن نیست. بنابراین اگر حوصله شلوغی ندارید و کلافه‌ میشوید، بهتر است در تاریخ دیگری به ساحل بانوان بروید و علاوه بر تمام این هایی که گفتیم امکاناتی همچون ورزش ‌های آبی مانند شنا، غواصی، اسکی و بسیاری از تفریحات دیگر هم وجود دارد.

 

ساحل-بانوان

 

یرای مشاهده ادامه مطالب به لینک زیر مراجعه نمایید :
https://www.namigasht.com/article/%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%B4-%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 10

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما